dimarts, 1 de setembre del 2009

És un adéu o un fins després?

Després d'un quadrimestre i, posteriorment, els darrers mesos que he représ la assignatura m'he adonat de la quantitat de recursos que les noves tecnologies m'ofereix.
En l'actualitat, l'educació s'està modernitzant, les aules canvien les seves pissarres velles per noves PDI i els llibres de text per llibres digitals.

El mestre d'avui dia ha de ser competent amb els temps que corren i és essencial que les tecnologies d'informació i comunicació siguin una de les seves principals eines; això sí, sense caure en un ús incorrecte o poc didàctic.

Abans de començar aquesta assignatura pensava que tractaria de quatre eines per utilitzar l'ordinador amb els alumnes. Com n'estava, d'equivocat. Les noves tecnologies aplicades a l'educació no tan sols requereixen saber treballar amb l'ordinador, sinó que hi ha altres recursos com pissarres digitals, gravació de vídeo i gravació de veu, entre d'altres.

Per concloure, fer referència al bloc, una gran eina que m'ha permès millorar les meves capacitats informàtiques, fins i tot m'ha permès fer un altre bloc (Cerdanyola amunt, el Bloc dels Castellers de Cerdanyola).

Així doncs, no dic adéu a noves tecnologies sinó fins després, ja que, de ben segur, les hauré d'emprar en un futur molt proper i/o quan sigui mestre i en creï d'altres relacionats amb la matèria.

Gràcies per aquest continguts apresos, ara em toca a mi seguir aprenent, ja que, les noves tecnologies estan en constant canvi, evolució i actualització, i, per tant, mai podré deixar de conèixer coses noves.