Aquesta entrada fa referència a la conferència d' Anna Pérez sobre les propietats de les webs 2.0 i, més en especial, dels blocs virtuals d’Internet. L'esdeveniment va tenir lloc el dia 12 de novembre del 2008 a l'auditori de la FPCEE (Facultat de Psicologia, i Ciències de l'Educació i l'Esport) Blanquerna que pertany a la Universitat Ramon Llull.
Anna Pérez, mestra d'educació infantil i primària del CEIP Drassanes, és l'autora del bloc Bitàcola de mestra TIC. Experimentada en les noves tecnologies, ens parla de les propietats del bloc virtual, de les webs 2.0 i de les noves tecnologies d'informació i comunicació que es poden utilitzar a l'escola.
Aquestes noves tecnologies han esdevingut creadores de neologismes, noves paraules per al nostre vocabulari, i degut al seu lèxic concret i específic han aparegut mots com "blocaire" o "post".
Pel que fa a l'entorn d’Internet i als espais web, en deu anys ha canviat molt. El que coneixem com a web 2.0 és l'evolució del 1.0. Abans les webs tenien molt més de text, la seva informació estava a l'abast d'uns pocs i la possibilitat de modificar aquestes o crear-ne de noves encara era més reduïda. En canvi, en l'actualitat, les webs han evolucionat a 2.0 i estan molt més a l'abast de tothom, no tenen tant de text, són més multimèdia i la possibilitat de crear contingut i/o modificar-lo és una realitat accessible a la totalitat dels usuaris.
Les webs 2.0 han fet aparèixer el que coneixem com "intel•ligència col•lectiva", és a dir, una persona crea un contingut, i una altra el pot llegir i interactuar. Així doncs, es crea un acte comunicatiu que pot donar lloc a una transformació, millora o ampliació de la informació.
Les webs 2.0 ens faciliten una sèrie d'eines que ens permeten crear i compartir continguts. Uns quants exemples poden ser: el Gmail, el cercador Google, els àlbums web Picasa, o un canal propi de vídeo com pot ser el Youtube.
El Bloc és una pàgina virtual on podem exposar les nostres reflexions, idees i/o notícies i compartir-les amb la resta d'usuaris d'Internet. En l'actualitat hem passat de ser lectors a ser espectadors i creadors. Tant els mestres com els alumnes cal que tinguin present que poden esdevenir creadors d'informació.
El Bloc, pel fet de ser públic fa que es creï una xarxa entre blocaires, que ajuda a comunicar-se entre si, i així es crea una intel·ligència col·lectiva. Un exemple podria ser un grup d'universitaris o un grup d'aficionats al món de la gastronomia, que poden comunicar-se a través del bloc mitjançant posts (comentaris) i així estar al corrent de les novetats o ampliar les seves informacions.
L'escola del segle XXI ha de tenir clar que els nens d'avui dia ja viuen en un entorn web 2.0, es comuniquen per Msn o pengen fotos, les seves reflexions o notícies, ja sigui en un fotolog o un bloc. Hem d'educar als futurs joves per a promoure un ús adequat d'aquestes eines 2.0.
Quan es vol que un alumne cerqui informació a Internet hem de plantejar preguntes que el facin fer una síntesi de la informació, fent que la codifiqui, l'entengui i així l'aprengui. A l'escola Drassanes cada classe té un bloc, un espai virtual que fa que altres cicles puguin rebre informació els uns dels altres.
Es pot treballar el bloc com un projecte educatiu com per exemple "Paraules que trenquen murs". L'aprenentatge compartit és un dels objectius principals dels blocs a l'escola, i això també ajuda que els pares puguin veure des de casa el treball dels seus fills.
Anna Pérez, mestra d'educació infantil i primària del CEIP Drassanes, és l'autora del bloc Bitàcola de mestra TIC. Experimentada en les noves tecnologies, ens parla de les propietats del bloc virtual, de les webs 2.0 i de les noves tecnologies d'informació i comunicació que es poden utilitzar a l'escola.
Aquestes noves tecnologies han esdevingut creadores de neologismes, noves paraules per al nostre vocabulari, i degut al seu lèxic concret i específic han aparegut mots com "blocaire" o "post".
Pel que fa a l'entorn d’Internet i als espais web, en deu anys ha canviat molt. El que coneixem com a web 2.0 és l'evolució del 1.0. Abans les webs tenien molt més de text, la seva informació estava a l'abast d'uns pocs i la possibilitat de modificar aquestes o crear-ne de noves encara era més reduïda. En canvi, en l'actualitat, les webs han evolucionat a 2.0 i estan molt més a l'abast de tothom, no tenen tant de text, són més multimèdia i la possibilitat de crear contingut i/o modificar-lo és una realitat accessible a la totalitat dels usuaris.
Les webs 2.0 han fet aparèixer el que coneixem com "intel•ligència col•lectiva", és a dir, una persona crea un contingut, i una altra el pot llegir i interactuar. Així doncs, es crea un acte comunicatiu que pot donar lloc a una transformació, millora o ampliació de la informació.
Les webs 2.0 ens faciliten una sèrie d'eines que ens permeten crear i compartir continguts. Uns quants exemples poden ser: el Gmail, el cercador Google, els àlbums web Picasa, o un canal propi de vídeo com pot ser el Youtube.
El Bloc és una pàgina virtual on podem exposar les nostres reflexions, idees i/o notícies i compartir-les amb la resta d'usuaris d'Internet. En l'actualitat hem passat de ser lectors a ser espectadors i creadors. Tant els mestres com els alumnes cal que tinguin present que poden esdevenir creadors d'informació.
El Bloc, pel fet de ser públic fa que es creï una xarxa entre blocaires, que ajuda a comunicar-se entre si, i així es crea una intel·ligència col·lectiva. Un exemple podria ser un grup d'universitaris o un grup d'aficionats al món de la gastronomia, que poden comunicar-se a través del bloc mitjançant posts (comentaris) i així estar al corrent de les novetats o ampliar les seves informacions.
L'escola del segle XXI ha de tenir clar que els nens d'avui dia ja viuen en un entorn web 2.0, es comuniquen per Msn o pengen fotos, les seves reflexions o notícies, ja sigui en un fotolog o un bloc. Hem d'educar als futurs joves per a promoure un ús adequat d'aquestes eines 2.0.
Quan es vol que un alumne cerqui informació a Internet hem de plantejar preguntes que el facin fer una síntesi de la informació, fent que la codifiqui, l'entengui i així l'aprengui. A l'escola Drassanes cada classe té un bloc, un espai virtual que fa que altres cicles puguin rebre informació els uns dels altres.
Es pot treballar el bloc com un projecte educatiu com per exemple "Paraules que trenquen murs". L'aprenentatge compartit és un dels objectius principals dels blocs a l'escola, i això també ajuda que els pares puguin veure des de casa el treball dels seus fills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada